Saltar ao contido

Paulina Ceremuzynska

Paulina Ceremuzynska
Facultade de Filosofía
9 de Xullo de 2019
|

Paulina Ceremuzynska estudou Interpretación de Música Medieval cos na Universidade de Paris-Sorbonne e Musicoloxía na Universidade de Varsovia. No ano 2004 trasládase a Santiago de Compostela, para estudar en profundidade a música e a lingua das cantigas medievais galego-portuguesas. Froito do seu traballo de transcrición e interpretación das cantigas de amor do Pergamiño Sharrer, é o disco “Cantigas de amor e de amigo”, a segunda gravación mundial das cantigas de amor do rei portugués don Denís, que obtivo excelentes críticas na prensa especializada. A súa investigación no eido musical deu tamén lugar aos discos E moiro-me d’amor (2007), consagrado a reconstrución da música perdida das cantigas de amigo dos máis destacados trobadores da tradición galego-portuguesa; e Audite Gentes! Salmos do Século de Ouro (2015).En 2015 participou no proxecto dedicado a Hildegard von Bingen de Guillemette Laurens, quen a convidou un ano despois como asistenta no marco da Academia de Canto do Festival de St.Bertrand-de-Comminges, centrada nas Cantigas de Santa María. No ano 2017 organiza en Santiago de Compostela un curso internacional de interpretación historicamente informada das Cantigas de Santa María e en 2019 é convidada ao Conservatorio CRR de París, para dar un curso sobre as cantigas medievais galegas.

As cantigas medievais galegas, un tesouro da música medieval europea (concerto – conferencia)

As cantigas medievais galegas son un dos maiores tesouros da música medieval europea e, xunto co tesouro da música tradicional, o máis importante repertorio da música galega de todos os tempos. Confírmao o recoñecemento e a forte presenza que ten dende hai anos este repertorio nos escenarios de todo o mundo. Este concerto-conferencia pretende achegar o alumnado aos coñecementos básicos sobre os diversos xéneros das cantigas (de amigo, de amor, de Santa María, de escarnho e maldizer), tratando sobre a súa música e o seu texto entendidos como partes inseparables unha da outra.

María Yáñez

María Yáñez
Facultade de Filosofía
15 de Xullo de 2019
|

María Yáñez leva dúas décadas traballando como xornalista en medios dixitais, desenvolvendo contidos audiovisuais para internet, deseñando estratexias de comunicación online e comisariando diversos proxectos de cultura dixital como o festival Carballo Interplay ou o LAIC da Coruña. Na actualidade dirixe VINTE, unha revista en liña de sociedade, cultura e tendencias vinculada ao xornal Praza.gal.

O galego nos medios de comunicación: oportunidades e desafíos no mundo dixital

Un percorrido pola situación da lingua galega nos medios (prensa, radio, televisión e Internet) e os retos aos que se enfronta nun panorama marcado polas novas formas de consumo e produción na Rede. Toda unha ventá de oportunidades para quen queira coñecer e aprender a nosa lingua desde os máis diversos temas e formatos. E unha serie de desafíos que pasan pola sustentabilidade, a calidade lingüística, a pluralidade, o achegamento á xente nova e a conexión co mundo lusófono.

Celso Fernández Sanmartín

Celso Fernández Sanmartín
Facultade de Filosofía
16 de Xullo de 2019
|

Menos é máis, dicían @s minimalistas, pero deámoslle a volta á frase e pensemos nos tempos que nos toca vivir, no que temos entre mans e en como nos movemos polo día e na noite.Traballei dez anos con persoas maiores asistidas nunha residencia.

Sigo escoitando contos, cantares e historias das súas vidas a persoas que inda lembran a chegada da luz, dos motores e da televisión.

Dáme a impresión de que vivimos bastante de cu a estas persoas que son das que mellor nos saberían contar a vida en conversación.

E iso fago eu, escoitar e contar en compañía, nen máis nen menos.

Contar

A narración oral foi sempre o modo de comunicación por excelencia nas comunidades humanas pre-tecnolóxicas e ágrafas. Os contidos desta comunicación eran en parte coñecementos prácticos e noutra parte sociográficos. Coa chegada dos medios de comunicación modernos, variou esencialmente o paradigma comunicativo tradicional.

Tentaremos ver logo a actualidade e valor da narración oral tradicional.

Quico Cadaval

Quico Cadaval
Facultade de Filosofía
18 de Xullo de 2019
|

Quico Cadaval é director teatral, dramaturgo e narrador escénico. Naceu nas Rías Baixas en 1960. Coa súa compañía Producións Teatrais Excéntricas fixo Shakespeare para ignorantes co Centro Dramático Galego, o teatro público galego, adaptou obras de Cunqueiro, como O Ano do Cometa. Como narrador percorre os festivais da península Ibérica e Latinoamérica. Acredita que a cultura galega é a que se espreme en galego, e o que é aínda máis asombroso: acredita que ten futuro.

Figuras do demo. A procura dun teatro popular

O título alude a unha maneira popular de referirse ao teatro e ás marionetas, e lembra a desconfianza que a arte da comedia provocou sempre nas autoridades civís e relixiosas. O relator fará un superficial paseo pola historia do teatro galego deténdose, levemente, nas experiencias que foran un suceso popular da dramaturxia galego. Joselín, Airiños, Barriga Verde, Abrente, Rañolas, Artello, Ultranoite, Chévere, Mofa &Befa, Galán e Voadora, serán algúns nomes presentes no repaso.